13 November 2009

Trust Me When I Say It’s Abnormal Day

Entahlah, bila diriku tersedar daripada mimpi ganjilku, saya terdengar bunyi-bunyi yang kuat dan perpanjangan seperti bunyi motor. Bau yang ganjil mengepungi biliku yang kecil. Ingatkan, ibu spray Sheltox ataupun racun serangga.

 

Sebaik sahaja saya memanggil ibu untuk ditanyakan apakah terjadinya pada rumahku ini dengan bunyi bising yang mengganggu dan bau-bau yang tidak menyenangkan. Belum sempat ibu menjawab, saya terdengar bunyi loceng yang kuat yang memanggil namaku berkali-kali.

 

“Salam Satu Malaysia. Cik telur ada? Sini barang kamu.”

 

Fikiranku bermain seketika apabila terdengar nama tersebut. Cik Telur? Siapakah yang bernama telur di sini. Nama tu agak ganjil dan caranya memanggil seolah-olah berada di kedai runcit. Hey. Ganjil.. betul-betul ganjil. Ibu mendesak saya supaya melihat siapakah pelawat tersebut pada awal pagi ini.

 

Tanpa menunggu, saya bergegas ke hujung pintu dan melihat siapakah yang memanggil nama ganjil tersebut. Sebaik sahaja sampai di pintu, saya terlihat seorang lelaki yang bajunya basah dan penuh dengan kuah kari. Di atas kepalanya ada sebatang paha ayam yang saiznya agak besar manakala di sebelah tangan kanannya terdapat kulit telur. Duuhhh.. baunya betul-betul seperti semangkuk kuah kari di kedai mamak yang berdekatan. Tangannya sedang mengambil sekotak telur yang dipercayai mentah dan belum di masak.

 

Kamuuu ke Cik Telur? Hu Hu… Ambil lah barang kamu ini… Ambil lah…”, dengan reaksi muka yang menakutkan dan suara yang mengerikan, saya ingin menutup pintu tersebut dan lari masuk ke bilik. Ini semestinya satu mimpi.. mimpi yang masih belum disedarkan oleh sang matahari yang terik. Telur? Kari? Apa benda ini?

 

Sebelum sempat saya membalas lelaki ganjil tersebut, bunyi ‘PAP'!” yang kuat kedengaran di tepi telinga kanan ku. Mataku terbeliak dan pernafasan saya tercungap-cungap. Manik-manik peluh dari dahiku telah membasahi buku ini, yang berjudul “Abnormal Psychology”.

 

“Ahhhhhhh…. Rupa-rupanya itu merupakan satu mimpi. Tak mungkin ada orang yang memanggilku Cik Telur”, diriku membisik dengan nada yang gembira.

 

Oh Shit.

 

Why am I writing in Bahasa Melayu? I mean, in Malay language? Gosh. What happen to me? Hey.Iamfeelingsoabnormalhere.Cananybodytellmewhatisactuallyhappeningtome? Hey!Whathappentomykeyboard?WhyIcan’tpressthe’space’inthiskeyboard?Thisissoabnormalman!

 

DSC05055

.

.

.

.

.

ABNORMAL! CAN YOU HEAR ME!!?

 

 

Hey! It is back again. That’s good. Fuuhh… In the last 30 seconds, I thought I am having this abnormal symtomps. Fuhhh.. Thanks God. Everything is ok now. I should get prepare to enter the exam hall soon. I will have my Abnormal Psychology test in another few hours. Oh dear… I really feel something spooky happening around me. They are so ABNORMAL!

 

Things which I have to bring to the exam hall. I am fighting in a war man! An Abnormal War! Thus, they are important for me. Without them, without me. What the egg, what am I talking here? @_@

 

DSC05046 Stabilo, Pilot, 5566, Flightsafety, PaperMate are my top list stationary brand.

DSC05049

And my poor FaberCastle eraser.. :(

 

DSC05063

So, trust me when I say today is an Abnormal Day.

 

P/s: Wish me luck!

 

*Update*

 

P/s/s: Yeah! The paper has ended and it was…. emmm…. so abnormal. So many about sex and gender disorders. Lol… share with you some days when I am free and ready.. =P